Forum Olendry 2010 - Xavras Wyżryn Strona Główna Olendry 2010 - Xavras Wyżryn
Olendry 2010 - Xavras Wyżryn - VII Zlot ASG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zadady rozgrywki

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Olendry 2010 - Xavras Wyżryn Strona Główna -> Organizacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eston
Organizator



Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:43, 12 Sie 2009    Temat postu: Zadady rozgrywki

ZASADY ROZGRYWKI

POCZĄTEK I KONIEC ROZGRYWKI
-Rozgrywkę rozpoczyna i kończy sygnał syreny. Sygnał będzie kilkukrotnie powtórzony w różnych miejscach rozgrywki.
-Rozgrywka może zostać przerwana wskutek zajścia zdarzeń nieprzewidzianych. W takiej sytuacji należy powstrzymać się od walki i oczekiwać na dalsze decyzje organizatora.

BEZPIECZEŃSTWO
-Na terenie rozgrywki znajdują się miejsca niebezpieczne. Organizator dołożył wszelki starań do ich oznaczenia. Niemniej należy zachować szczególną ostrożność poruszając się po terenie.
-Należy bezwzględnie przestrzegać zakazu wchodzenia na tereny ogrodzone taśmą.
-Obowiązuje KATEGORYCZNY ZAKAZ WCHODZENIA NA DACHY BUDYNKÓW.
-Numer alarmowy organizatora: 608 623 686, PMR-kanał 1.00

TRAFIENIA
-Trafienie liczymy po dostaniu kulką w ciało, mundur, kamuflaż czy jakąkolwiek część oporządzenia.
-Należy pamiętać o sile swojej repliki i nie strzelać ze zbyt małych odległości. Dla replik o sile 550 fps i więcej, strzał z nie mniej niż 30 metrów. Do 450 fps - 20 m, przy 350 fps - 10 m, 300 fps - 5m. W budynkach obowiązują ograniczenia mocy replik do 350fps.
-Jeśli to tylko możliwe, nie strzelać w głowę oraz odkryte części ciała.
-Nie wolno strzelać wystawiając replikę za róg czy okno i prowadzić ogień bez patrzenia gdzie się celuje!
-Komunikacja między trafionym a pozostałymi graczami jest zakazana, przekazanie broni również.
-Przypadkowe trafienie przez sojusznika powoduje taki sam skutek.
-Trafianie w broń wyklucza możliwość jej dalszego użytkowania w danej rozgrywce. Naprawia ją pięciominutowe przebywanie na respie.
-Rykoszety nie są uznawane. Uznawane są celne strzały po linii prostej przez niewystarczającą osłonę, tj. przez szeroko rozumiane zarośla, trawy, krzewy.
-Seria czy pojedyncza kulka, od jednego lub kilku graczy, liczone są jako pojedyncze trafienie.
-Nie istnieje pojęcie strzału oddanego wcześniej. Przy jednoczesnym (w granicach dziesiątych sekundy), dwustronnym otwarciu ognia z pola rozgrywki schodzą obaj gracze.
-Można (i należy przy małych odległościach) stosować prawo łaski i nie strzelać, tylko powiedzieć: "dostałeś" do osób które zostały zaskoczone, nie miały szans oddania pierwsze strzału. W przypadku wątpliwości, schodzą obie osoby.
-Zabronione jest strzelanie w pobliżu osób pozbawionych ochrony oczu, trafionych, osób postronnych, jak i do fotografów, innych osób nie biorących czynnego udziału w rozgrywce oraz zwierząt.
-Ranni i trupy oznaczają się czerwonym kolorem. Organizator zapewnia czerwoną szmatę i lightsticki.

PIROTECHNIKA
-Dozwolona pirotechnika, czyli granaty, miny: maksymalnie z petard K206 lub SP1001 na otwartej przestrzeni, w budynkach tylko K204 lub o niższej sile huku (K203, K202). Wyłącznie za zgodą organizatora.
-Granaty z kulkami/grochem działają na takiej samej zasadzie jak ogień z replik - kulka zadaje ranę.
-Nie rzucać granatów na oślep. Przed każdym rzutem ostrzec głośnym okrzykiem „granat!”
-Świece dymne - używanie świec wydzielających ogień jest zakazane!
-W przypadku dużej suszy lub niesprzyjających warunków cała pirotechnika może zostać zakazana.
-Miny-pułapki dźwiękowe. Miny tego typu, najczęściej odpalane przez potykacze i linki odciągowe umownie ranią osobę która wyzwoliła minę oraz osoby w promieniu 3 metrów (5 kroków). Osoba która uruchomiła minę ma obowiązek wyłączyć ją (nie rozdeptać).
-Miny wydzielające dym działają jak powyżej.
-Miny rozpryskowe działają jak powyżej, oraz zadają obrażenia kulkami.

RANNI
-Po trafieniu osoba trafiona podnosi rękę do góry krzycząc "dostałem!" po czym oznacza się czerwonym kolorem i przyklęka, kładzie się lub siada na ziemi by nie utrudniać rozgrywki innym.
-Ranny może, ale nie musi, wzywać medyka. Jeśli nie zostanie opatrzony przez medyka w ciągu 5 minut wykrwawia się i idzie na respawn. Ranny, niezaleznie od tego czy wzywa lub nie wzywa medyka ma obowiazek przebywac w miejscu trafienia 5 minut do czasu wykrwawienia się. W tym czasie ranny może zostac wziety do niewoli.
-Każdy może zostać uleczony tylko jeden raz!
-Opatrywany przez medyka w czasie procesu leczenia gracz nie jest nieśmiertelny, trafiony ponownie zostaje uznany za martwego.
-Ranny nie może się poruszać. Spod ognia mogą go ściągnąć lub wynieść w bezpieczne miejsce tylko inni gracze.
-Ranny gracz w czasie swoich rannych 5 minut może dostać się do niewoli. Nie jest konieczne jego opatrzenie przez sanitariusza wroga - wystarczy go dotknąć ręka.
-Ranni nie mogą się dobić, ani zostać dobici przez kompanów.

MEDYCY
-Medycy posiadają specjalne oznaczenia oraz po 5 medpaków (zwinięty bandaż oklejony taśmą). Medyk nie może posiadać przy sobie więcej niż 5 medpaków. Raz użyty medpak należy w wypadku ponownego trafienia wyrzucić do kosza na respawnie.
-Medyk może uzupełniać medpaki w dowolnym momencie w bazie, ale tylko na nowe. Medpaki są także ukryte na terenie rozgrywki - każdy może je znaleźć ale zabrać z miejsca ukrycia może jedynie medyk. Medyk może także pobrać medpaki od innego żywego medyka. Wazne żeby w tym samym czasie nie miał przy sobie wiecej niż 5 medpaków.
-Medycy uleczają się sami. Mogą także uleczać wrogów.

RESPAWN
-Respawny znajdują się w bazach.
-Gracze mogą wrócić do walki o każdej pełnej godzinie lub w przypadku gdy w respie znajduje się cała drużyna – o każdej pełnej lub połówce godziny.
-Żołnierze zabici podczas obrony bazy udają się do awaryjnego respa umieszczonego koło 50 metrów za bazą. Do walki mogą powrócić po 15 minutach.

JEŃCY
-Gracz, który został dotknięty przez przeciwnika w czasie gdy był ranny, zostaje wzięty do niewoli.W trakcie akcji jeniec powinien pozostać bierny i słuchać rozkazów swojego oprawcy. W trakcie transportu do obozu jenieckiego nie może uciekać. W wypadku proby odbicia kładzie się na ziemi i oczekuje na wynik starcia - w tym czasie nie może zostać trafiony.
-Uwolnienie jeńca następuje poprzez dotknięcie go w ramię przez innego gracza swojej strony (nie będącego jeńcem). Po udanym uwolnieniu jeniec musi zostać w ciągu 5 minut uleczony przez swojego medyka (gdy został wziety do niewoli był ranny). Inaczej wykrwawia sie i idzie na respa.
-Żywego jeńca należy doprowadzić do swojej bazy - doliczyć do punktacji za jeńców i przetrzymywać w obozie jenieckim do kwadrans po każdej godzinie nieparzystej. Wtedy następuje "godzina miłosierdzia dla jeńców" i wszyscy zostają uwolnieni. Jeńców można także uwolnić wcześniej - decyzje o tym może podjąć jedynie głównodowodzący.
-Jeniec ma obowiązek na wezwanie dowódcy strony oddać wszystkie posiadane rekwizyty
-Uwolniony jeniec aby wrócić do walki musi NAJPIERW zostać dotknięty w ramię przez przez innego gracza swojej strony (nie będącego jeńcem). Do tego czasu nosi broń na plecach lub ramieniu.
-Jeńcy nie mogą uciekać ale można ich odbić. Odbicie jeńców jest wyżej punktowane!
-Jeniec może zostać na mocy rozkazu dowódcy strony rozstrzelany lub zagilgotany na śmierć. Rozstrzelany jeniec idzie na respawn.

BAZY
-Baza jest najcenniejszym obiektem dla strony. Do bazy należy przynosić wszelkie zdobyte rekwizyty. Rekwizyty przechowywane są w specjalnej skrzyni.
-Baza może zostać zaatakowana. W przypadku ataku obrońcy schodzą do awaryjnego respawnu położonego ok. 50 metrów od bazy.Do walki mogą powrócić po 15 minutach.
-Na bazie znajduje się na stałe organizator. Organizator na bazie nie uczestniczy w walce. Potwierdza: Wykonanie zadań taktycznych, Jeńców pojmanych i odbitych Zajęcie bazy przeciwnika i zabranie rekwizytów, Odbicie bazy

REKWIZYTY
-Na terenie gry znajdują się rekwizyty. Każdy rekwizyt oznaczony jest żółtą nalepką. Wszystkie znalezione lub zdobyte na przeciwniku rekwizyty należy przynosić do bazy i umieszczać w specjalnej skrzyni na terenie bazy. Prosimy o nie zabieranie z terenu rozgrywki przedmiotów nie będących rekwizytami (nie mających żółtej naklejki).
-Za każdy rekwizyt przyniesiony do bazy strona otrzymuje punkty. Rekwizyty można z bazy ukraść po cichu lub zabrać po zajęciu bazy. Ukradzione/Zdobyte z bazy rekwizyty należy dostarczyć do swojej bazy i tam doliczyć do punktacji. Można je także odbijać - są ponownie punktowane.

ZADANIA
-Oprócz głównego celu podczas gry, gracze mogą otrzymywać zadania taktyczne. Zadania taktyczne sa wyłącznie w formie pisemnej. Dowódcy stron mogą otrzymywać zadania od organizatora. Dowódcy drużyn mogą otrzymywać zadania taktyczne od dowódcy strony i organizatora. Indywidualni gracze mogą otrzymywać zadania taktyczne od dowódcy strony, drużyny i od organizatora.

ROZKAZY
-Obowiązują zasady posłuszeństwa i wojskowego podporządkowania. Dowódcy drużyn są zobowiązani wykonywać rozkazy dowódcy strony. Poszczególni gracze są zobowiązani wykonywać rozkazy dowódców drużyn i dowódcy strony. Rozkazy mają przeważnie formę ustną.
-Za niesubordynację lub inne przewinienie gracz może zostać na mocy rozkazu własnego dowódcy strony aresztowany na czas nie dłuższy niż 1 godzina. Aresztowany gracz jest przetrzymywany w obozie jenieckim. Nie może uciekać, a w przypadku odbicia jeńców pozostaje w obozie.
-Gracz może zostać także na mocy rozkazu własnego dowódcy strony rozstrzelany. Rozstrzelany gracz idzie od razu na respawn.

DOWÓDCA STRONY

-Dowódca strony posiada specjalne uprawnienia. Tylko on może nakazać przeszukanie (Jeniec ma obowiązek na wezwanie dowódcy strony oddać wszystkie posiadane rekwizyty), rozstrzelanie lub aresztowanie.
-Uprawnienia dowódcy są skuteczne zarówno wobec jeńców jak i własnych żołnierzy.

NAGRODY
-Za wykonanie zadań strony, drużyny i gracze mogą otrzymywać awanse, medale i nagrody. Szczegóły nagród pozostają niespodzianką.

ORGANIZATORZY
-Każdy organizator posiada specjalny identyfikator. Wykonując zadania organizacyjne Organizatorzy posługują się tymi identyfikatorami.
-Organizatorzy mogą brać udział w walce na normalnych zasadach.
-Organizator w wypadku stwierdzenia zagrożenia lub sytuacji spornej może nakazać wstrzymanie ognia aż do wyjaśnienia sytuacji. W takiej sytuacji należy bezwzględnie wykonywać polecenia organizatora.
-Organizator nie biorący udziału w walce oznacza się czerwoną szmatką.

PUNKTACJA
-Rozgrywka będzie punktowana. Na terenie każdej bazy znajduje się tablica na którą organizator dyżurujący na bazie będzie wpisywać punkty za wykonane zadania. Jakiekolwiek samodzielne zmiany w punktacji dokonywane nie przez organizatora będą traktowane jak oszustwo i karane natychmiastowym wykluczeniem ze zlotu.
Punktacja:
ZA KAŻDY UTRZYMANY OBIEKT NA KONIEC ROZGRYWKI - 10 pkt
ZA WYKONANIE ZADANIA TAKTYCZNEGO - 10 PKT
ZA KAŻDY DOSTARCZONY DO SWOJEJ BAZY REKWIZYT - 2 PKT
ZA KAŻDEGO POJMANEGO JEŃCA - 5 pkt.
ZA KAŻDEGO ODBITEGO JEŃCA - 10 pkt
ZA ZAJĘCIE BAZY PRZECIWNIKA - 10 PKT + 2 PKT ZA KAŻDY ZABRANY i DOSTARCZONY DO SWOJEJ BAZY REKWIZYT.
ZA ODBICIE WŁASNEJ BAZY - 15 PKT


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Olendry 2010 - Xavras Wyżryn Strona Główna -> Organizacja Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin